pátek 14. září 2018

Levandulový olejíček

V předchozím příspěvku jsem se zmínila o tom, že jsem dostala od synovce plno sušených levandulových květů, takže se mi už doma louhuje domácí levandulový olejíček.

Levandulový olejíček má léčebné, dezinfekční a zklidňující účinky, je dobrý pro pokožku,
a  jeho výroba je velmi  jednoduchá.

Sušené květy levandule dáme do sklenice, olej (použila jsem olivový) si pomalu zahřejeme na pánvi a následně květy zalijeme ohřátým olejem. 
Uzavřeme do vhodné skleničky a necháme odpočívat asi měsíc, 
jednou denně stačí směs protřepat.

Takhle olejíček vypadá první den, ve fázi "procesu"....




Jsem zvědavá, jaký bude olejíček za měsíc...
Potome už jen vyberu  levandulové květy, pořádně je  vymačkám a
 domácí  levandulový  olejíček by měl být hotový.

Ale to si musím ještě počkat na polovinu října 😊.

Mějte krásný víkend

Šárka

Žádné komentáře:

Okomentovat

Příspěvky neskončily

Příspěvky nekončí, jen jsem v posledním období více aktivní na instagramu pod stejným názvem V uličce. Potěší mně, pokud nakouknete tam. Pře...