neděle 18. března 2018

Pohádky z mechu a kapradí - mechový dort


Když jsem hledala  recept na něco sladkého, narazila jsem na tento - Mechový dort  💚, který mně nadchl nezvyklou barvou a tím, z jaké hlavní suroviny je připraven - ze špenátu !!! Takže jsem jej "musela" vyzkoušet a  připravit pro naši 
milou návštěvu z ciziny.... a tak  recept už  putuje  za naše hranice... na Pyrenejský poloostrov...


Recept jsem si půjčila z blogu: pastu-pohoda.blogspot.cz  - na tento recept jsou  uvedeny dvě verze - rozdíl je v krému.... já vyzkoušela krém  z mascarpone a ricotty. Dort byl opravdu výborný -  nebyl moc sladký, byl hodně vláčný..., dnes zmizel poslední kousíček...  o recept se s  Vámi moc ráda podělím...











Na těsto potřebujeme:

450 g mraženého špenátu
250 g cukru
3 vejce
1 sklenka oleje
1 sklenka hladké mouky
1 sklenka polohrubé mouky
3 lžičky prášku do pečiva

Na krém:

1 litr mléka
3 pudinky
mascarpone
ricotta

ovoce na posypání - já dala borůvky a maliny 

Nejprve umixujeme vejce s cukrem do husté pěny, pomalu přilijeme olej, obě mouky s práškem do pečiva a nakonec vmícháme vymačkaný špenát. V dortové formě pečeme na 180 stupňů. 
Po vychladnutí seřízneme vršek, ten použijeme nahoru na hotový dort, nadrobený jako mechovou čepici a lehce přimáčkneme.
Na krém uvaříme v litru mléka tři pudinky, necháme vychladnout a přidáme mascarpone a ricottu. 

Teď už můžeme dort namazat krémem a na mechovou čepici nasypat ovoce...já použila borůvky a maliny /v původním receptu je uvedeno granátové jablko a borůvky/. 

Mějte se moc  krásně 💚💚💚,  
i když počasí  nevypadá na 18. březen, ale tak  na 18. prosinec....
Šárka







Žádné komentáře:

Okomentovat

Příspěvky neskončily

Příspěvky nekončí, jen jsem v posledním období více aktivní na instagramu pod stejným názvem V uličce. Potěší mně, pokud nakouknete tam. Pře...