sobota 13. ledna 2018

Mrkvička na očička


... že mrkvička naše oči nespasí všichni víme, ale i tak stojí za zkoušku upéct celozrnný chleba se semínky a mrkví...Je ze sušených kvasnic a jeho upečení je rychlé a jednoduché, chleba je celkově vlhčí. Sice obsahuje i pšeničkou mouku, které se snažím vyhýbat, ale pro jednou  se asi nic nestane  - tak jsem ho vyzkoušela...

Na těsto potřebujeme:

250 g žitné mouky, 250 g celozrnné pšeničné mouky, 150 g různých semínek - lněná, sezam, slunečnicová, 100 g strouhané mrkve, 1 balení sušených kvasnic, 1 polévková lžíce octa, 400  - 450 ml teplé vody, 1 polévková lžíce soli.











Nejdříve smícháme všechny suché ingredience, včetně semínek. Přilijeme teplou vodu s octem a promícháme těsto, nakonec zapracujeme nastrouhanou mrkev. Těsto by mělo být trochu lepivé a vlhké. Pokud by bylo hodně lepivé, přisypeme mouku.
 Těsto vyklopíme do hranaté formy,vyložené pečícím papírem a necháme přikryté utěrkou na teplém místě zhruba 2 hodiny vykynout.
 Troubu si předehřejeme na 190 st. a současně do  trouby vložíme malý pekáček s vodou (aby nám potom těsto při pečení nepopraskalo...). Když máme troubu rozpálenou, přikryjeme formu s těstem, vložíme do trouby a pečeme asi 50 minut při 190 st. Ke konci pečení odkryjeme formu a můžeme i mírně zeslabit. 
Po upečení vyndáme chleba z formy a necháme vychladnout.

A máme hotovo. Takže:

Já jsem paní mrkvička, uzdravím vám očička.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Příspěvky neskončily

Příspěvky nekončí, jen jsem v posledním období více aktivní na instagramu pod stejným názvem V uličce. Potěší mně, pokud nakouknete tam. Pře...