sobota 13. ledna 2018

Dalamánky z celozrnné žitné mouky


Když už jsem v tom pečení, dalamánky doma ocení...

...jednou se mi podařilo koupit celozrnnou žitnou mouku - omylem, chtěla jsem původně žitnou mouku chlebovou....A tak, když už byla doma, upekla jsem z ní chleba, ale byl divnej, takovej  nic moc.  A tak jsem "musela" celozrnnou žitnou mouku nějak spotřebovat - a sláva - dalamánky z celozrnné žitné mouky jsou moc dobré, prý připomínají trochu grahamové rohlíky.







Na těsto potřebujeme: 
270 ml vlažné vody, 1 lžičku soli, 1 lžičku cukru, 250 g hladké mouky, 170 g celozrnné žitné mouky, 1 balíček sušeného droždí.
Nejdříve smícháme všechny suché ingredience, přilijeme vodu a zpracujeme těsto. Těsto stačí zpracovat ručně, ale kdo chce, může ho zpracovat v robotu.
 Těsto necháme vykynout / nechala jsem kynout 1 a 1/2 hodiny a docela to stačilo/, po vykynutí vypracujeme dalamánky, potřeme žloutkem rozmíchaným s troškou mléka a posypeme semínky. Pečeme v předehřáté troubě na 150 až 170 st. asi 20 minut. Opravdu to stačí, dalamánky jsou upečené docela rychle.

Dobrou chuť Š.





Žádné komentáře:

Okomentovat

Příspěvky neskončily

Příspěvky nekončí, jen jsem v posledním období více aktivní na instagramu pod stejným názvem V uličce. Potěší mně, pokud nakouknete tam. Pře...