sobota 9. června 2018

Proč?


Štěstí je mozaika složená z nepatrných malých radostí.



Poslední dobou se mi množí otázky typu - „Proč máš blog?“

A tak jsem se rozhodla sepsat odpověď. Jak vůbec vzniklo moje tvoření V uličce?

Jsem člověk, který pořád musí něco dělat. Nejlépe tvořit. Je to pro mně tak nějak automatické a přirozené, dělá mi to radost, přináší pocit klidu a pohody. Různé tvoření mě provází celý život. Jako malá jsem měla svoje prkýnko, kladívko a hřebíky, abych mohla taky „pracovat“ a pomáhat kutit tatínkovi (nejhodnějšímu tatínkovi). 
Prošla si obdobím šití, háčkování i pletení a postupně jsem zkoušela další větší a těžší věci. Samozřejmě s různými výsledky, ne všechno se vždy povedlo. Ale když člověka něco baví, tak to dělá bez ohledu na výsledek a užívá si celý proces tvoření. Protože výsledek nemusí být vždy dokonalý, jako z obchodu, ale hřeje Vás u srdce pocit – „Tohle jsem si vyrobila sama“ a o to víc Vás to baví a posouvá dál. ( Jako třeba šaty, které jsem si kdysi ušila z ruského praporu a které  jsem opravdu nosila 😊).

No a tak přibývalo šitých a pletených věcí - od svetrů přes sukně a šaty, k bundám, až dokonce k mým svatebním šatům ( chtěla mít prostě úplně jiné, než měli všichni ostatní, obyčejné a přitom jiné, takže jsem si jen tak - bez střihu a podle sebe „na koleni“ ušila svatební šaty. Dnes, v době svatebních salonů je to asi nepochopitelné a úsměvné, ale proč by ne 😊). V době, kdy byly naše dvě dcery malé,  jsem tvořila nejvíc věcí pro ně. Starší dcera teď občas vzpomíná na ty podle ní „šílené modely“, co nosila a na to, jak jsem měla „oranžové období“ a holky oblékala hodně do téhle sluníčkové barvy 💛.

Postupem času toho domácího tvoření trochu ubývalo vlivem kolotoče všech možných povinností - děti, domácnost, práce, chalupa…, ale posledních pár let se všechno zase začíná měnit a já si tak můžu plnit svoje sny o tvoření, bydlení a možná i něco víc…
Před 8 lety jsme se přestěhovali do domečku - do malé uličky v malé vesničce. Zamávali jsme městu a byla to jedna z nejlepších změn v našem životě. Přibylo nám více domácích mazlíčků, dcery dospěly a rodina se postupně rozrůstá. Delší dobu jsem přemýšlela nad založením blogu - blogu o tom, co mám ráda, co mi dělá radost, o tom co mně baví. Až jsem si jeden den řekla „A tak proč by ne?“ a stalo se, blog byl na světě. Název V uličce přišel v podstatě úplně sám, stačilo se podívat z okna ❤.Byl to můj první malý krok na cestě, která zatím nemá jasný cíl, ale je krásná sama o sobě.

Věřím, že díky blogu můžu přinášet radost a inspiraci nejen mě, ale i dalším lidem. Některé mé „uličkovské“ výrobky jsou věci praktické, některé zase takové ty „zbytečnosti“ pro radost a potěšení, na zútulnění bydlení. Některé máme doma, některé byly zhotoveny na přání, na zakázku, pro potěšení jiných.
Takže pokud Vás něco z mého tvoření zaujme a nadchne,  neváhejte mně kontaktovat 😊

A nakonec jednoduchá odpověď na otázku Proč?

Ty vidíš věci a říkáš "Proč?" ale já sním o věcech co nikdy nebyly a říkám "Proč ne?"

                                                                                                                       George Bernad Shaw





Mějte se moc krásně 


Šárka

Žádné komentáře:

Okomentovat

Příspěvky neskončily

Příspěvky nekončí, jen jsem v posledním období více aktivní na instagramu pod stejným názvem V uličce. Potěší mně, pokud nakouknete tam. Pře...