neděle 4. března 2018

Jablečný koláč

 Na víkend jsem upekla makový vegan koláč - zmizel tak  rychle, že jsem ho nestihla vyfotit, takže příště vím, že ho musím zdokumentovat hoooodně rychle 😂 
...a tak jsem upekla ještě jeden. Tentokrát jablečný -  vegan, bez laktózy, bez lepku, takže je pro každého člena naší rodiny.... 
Z jablek peču moc  ráda...( a všeobecně vlastně jablíčka u mně jsou na prvním místě ze všeho ovoce 😂). 
Na tento jablečný koláč je potřeba:

6 jablek střední velikosti, 200 g žitné mouky, 1 lžička lněné mouky, 100 g moučkového cukru, 2 lžíce hnědého cukru, 1 lžička sody, 1 bezlepkový puding ( dala jsem matcha), lžička skořice, 1 lžíce rostlinného oleje, 1 dcl kokosového mléka, hrstka ořechů

Jablka oloupeme  a nakrájíme  na širší plátky.
Vytřeme formu rostlinným olejem a vysypeme hnědým cukrem. 
Formu vyložíme plátky ze 4 jablek tak, aby bylo pěkně pokryté celé dno.
 V míse smícháme mouky, puding, sodu, cukr, skořici, rostlinný olej, kokosové mléko a zalijeme tímto těstem jablka ve formě. Těsto je hodně husté. Nahoru naskládáme plátky ze dvou jablek,  přisypeme nadrobno nakrájené ořechy a zlehka posypeme hnědým cukrem. Pečeme v předehřáté troubě na 180 stupňů asi 40 minut. 
Po upečení a vychladnutí můžeme zlehka - podle chuti -  pocukrovat a pokapat rýžovým sirupem, ale nemusí být.
 Teď už stačí jen uvařit dobrou kávu nebo čaj...
Přeji Vám dobrou chuť Š.













Žádné komentáře:

Okomentovat

Příspěvky neskončily

Příspěvky nekončí, jen jsem v posledním období více aktivní na instagramu pod stejným názvem V uličce. Potěší mně, pokud nakouknete tam. Pře...